Kygo viser frem debutkolleksjonen hos Arven i Bergen

Kun tre dager etter lanseringen av livsstilsmerket Kygo Life, går Fana-guttens egen Cloud Nine Festival av stabelen i hjembyen. Det markeres med en eksklusiv utstilling og Pop-Up Store på sølvfabrikken Arven 20. august.

Den ferske designeren har valgt lokale samarbeidspartnere når han skal presentere kolleksjonen for Bergens-publikumet. Sølvvarefabrikken Arven og den eksklusive moteforhandleren Scabal har samme fokus på kvalitet og design som Kygo har lagt vekt på i sin debut.

– At alt dette skjer på én gang er ekstremt stas, og det er gøy å kunne gjøre litt ekstra ut av Kygo Life-lanseringen hjemme i Bergen. Jeg er veldig spent på mottakelsen, og glad for å få samarbeide med lokale spesialister som er gode på mote og håndverk, der jeg fortsatt er forholdsvis ny i gamet, sier Gørvell-Dahl. 

På festivaldagen lørdag 20. august vil både festivalgjengere og moteinteresserte kunne kjøpe klær og lydprodukter fra kolleksjonen hos Arven i Sølvvarefabrikken (Sandbrogaten 11), like utenfor festivalområdet på Koengen. Der holdes en eksklusiv Pop-Up Store og utstilling av spesielle objekter fra Kygo sin karriere som vil være åpen fra klokken 11 til 18. Noen av produktene vil også være tilgjengelig til salgs inne på festivalen.

Utfordrende og lærerik prosess

­– Den største utfordringen for meg har vært å tørre å realisere en kolleksjon som reflekterer min personlige stil, uten å helt vite om folk vil like det eller ikke. Men da jeg først bestemte meg for å gå for ideen, har det viktigste fokuset vært at jeg selv er fornøyd med de produktene vi har designet, og at det ikke føles som om vi har gjort noen kompromisser på kvaliteten underveis, fortsetter han og legger til:

– Det har vært en spennende og lærerik prosess, og jeg håper at dette er noe jeg får jobbe mer med i tiden fremover. Det utfordrer meg kreativt på samme måte som musikken, og gjør at jeg hele tiden er nødt til å utvikle meg.

Kygo Life vil i første omgang inkludere klær og lydprodukter til både dame og herre. Kleskolleksjonen består av to linjer, hvor “Kygo Life” kolleksjonen er mer high-end og distribueres gjennom noen av landets beste motebutikker, og “Kygo Vibe” vil være mer streetwear og fan-inspirert. Klærne lanseres etter «See now, buy now»-modellen, som betyr at produktene vil være tilgjengelig umiddelbart i hele Europa etter lanseringen på www.kygolife.com.

Kontaktinformasjon

Jon Inge Gullikstad

Daglig Leder

+47 900 82 022

jon@kygolife.com

 

Aurora Ellingsen

Markedskoordinator

+47 918 21 489

aurora@kygolife.com